Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGeber, Hilary
dc.contributor.authorHadebe, Mvulane
dc.date.accessioned2010-12-14T17:55:19Z
dc.date.available2010-12-14T17:55:19Z
dc.date.issued2010-12-14T17:55:19Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12579/2493
dc.description.abstractThe paper reports on a three years pilot seminar project involving four universities. Two of these are in the United States and two are in South Africa, one is a historically disadvantaged university, the other a historically advantaged university. The multicultural and multidisciplinary virtual seminars explored the topic of globalisation. Advances in information technology have made it possible for students and lecturers in advanced and less advanced industrialised countries to participate in cutting edge interactive courses and virtual seminars, which span different time zones, continents, cultures, relationships and technologies. All participants have to adapt to new circumstances to achieve the virtual seminar objectives. Experimenting with such groundbreaking learning environments and techniques is a relatively rare experience at present for cyber students and cyber teachers. The perspectives of participants from urban universities differ considerably from those in rural universities in less industrialised countries where exposure to information technology is uneven and often fairly unsophisticated. The nature of the research generated in such global classrooms reflects the diversity of experience of the participants.en_US
dc.language.isoen_USen_US
dc.subjectvirtualen_US
dc.subjecteducaen_US
dc.titleGlobalscapes: The design of on-line seminars using complex virtual teams in the global classroomen_US
dc.typeArticleen_US


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem


Theme by 
Atmire NV
Coordinación de Universidad Abierta, Innovación Educativa y Educación a Distancia de la UNAM. ©Todos los derechos reservados 2015. Hecho en México. Este sitio puede ser reproducido con fines no lucrativos, siempre y cuando no se mutile, se cite la fuente completa y su dirección electrónica, de otra forma, se requiere permiso previo por escrito de la Institución. Al navegar en este sitio, encontrará contenidos diseñados por académicos de la UNAM, denominados Contenidos Educativos Digitales (CED), disponibles para todo el público en forma gratuita. Los contenidos de cada CED son responsabilidad exclusiva de sus autores y no tienen impedimento en materia de propiedad intelectual; asimismo, no contienen información que por su naturaleza pueda considerarse confidencial y reservada. Los CED podrán ser utilizarlos sin fines de lucro, citando invariablemente la fuente y sin alterar la obra, respetando los términos institucionales de uso y los derechos de propiedad intelectual de terceros.